Promosyon kelime anlamı olarak özendir anlamına gelir.Günümüzde kullanılan amacı ile firmaların potansiyel müşterilerine ulaşma amacı ile kendilerini tanıtma ve firmalarının ürün veya hizmetlerinin insanlara pazarlama amacıyla kullandıkları çok etkili bir pazarlama ve reklam yöntemidir.
Günlük hayatta da birçok promosyon ürün hayatımızda yer almaktadır.
Özellikle son yıllarda reklam dünyasının gelişmesi ile farklı reklamcılık yöntemleri de ortaya çıkmıştır.Olağan hayatta kullandığımız bir çok promosyon ürün bulunmaktadır.Bu ürünelrin başında ajanda,kalem,çakmak,usb flash bellek ve anahtarlıklar başlıca promosyon ürünleridir.
Bir ürünü veya hizmeti de üçüncü kişilere duyurmak amacı ile yapılan ürün dağıtma çalışmalarına da promosyon denmektedir.
Promosyon ürünleri veya promosyon malzemeleri olarak kullanılan ürünler genelde şu şekilde ürünlerdir.
Saat, Ajanda, Defter, Sunum Dosyası, Çanta, Klasör, Kalem, Anahtarlık, Evrak Çantası, Duvar Saati, Ahşap Masa Seti, Porselen Kupa, Termos Bardak, Bloknot, Plaket, Bayrak, Flama, Kristal Plaket, Dijital Ürünler, Tükenmez Tebeşir, Tahta Silgisi, Tahta Kalemi, Mausepad, Kalemlik, Kağıtlık, T-shirt, Şapka, Flamalar, Takvim, Duvar Saatleri, Masa Saatleri, Kalemler, Kalem Setleri...
Promosyon ; Pazarlama iletişimi karmasına da dahil olan bir çalışma türüdür. Amerikan Pazarlama Birliğinin tanımı gereği, kişisel satış, reklam ve tanıtma dışında kalan iletişim çalışmaları olmasından dolayı kapsamı ve uygulamaları çok değişiklikler göstermektedir.
Promosyon özel bir şeylerin teklif edilmesi, sunulmasıdır. Bu boyutu ile promosyon , diğer çalışmalarla birlikte iç içe girmektedir. Örneğin; satış elemanları çalışmalarında, taktiklerini çok sık olarak uygulayabilmektedirler.
Ayrıca, satışa dönük Reklamlarda amaç satışın arttırılmasıdır. Kullanılan mesajlar, promosyon için kullanılan mesajların aynası olabilmektedir. Halkla ilişkiler ve tanıtma ile promosyon arasında da uygulamada da benzerlikler ortaya çıkmaktadır. Örneğin; ticari fuarlarda firma ve ürünün satışının arttırılmaya çalışılması gibi.
Promosyon Amaçlarını Şu Şekilde bir başlık altında toplayabiliriz.
promosyonun çeşitli amaçlarından söz edilir. Bunlardan bir gruplandırma şekli, promosyonun hitap ettiği gruplara yöneliktir. Buna göre genel amaçlar şunlardır.
Satış gücünü desteklemek
Ürünün pazarlamasında aracı kuruluşların kabullenmesinin ve desteklerinin sağlanması
Tüketicilere ürünün satışının arttırılması Burada dikkatlice yapılan bir inceleme genel amaçların daha çok satışa yönelik olduğunu ortaya çıkaracaktır.
Bu hiçbir zaman promosyonun iletişim amaçları olmadığı anlamına gelmez. Ancak, kabul etmek gerekir ki, promosyon özellikleri açısından daha çoksatışın arttırılmasına yöneliktir.
Daha açık bir ifadeyle, promosyon üreticiden tüketiciye kadar geçen kanal seviyesindeki ürünün hareketini hızlandırmayı ve satışı arttırmayı amaçlar.
Baylar Promosyon ; 1944 yılından beri promosyon sektöründe yer alan Türkiye'nin en önde gelen promosyon firmalarından biridir.Firma yılların verdiği bilgi ve tecrübe ile promosyon sektöründe bir Dünya Markası olmayı hedeflemektedir.
Sizde promosyon ürünleri konusunda profesyonel bir firma ile çalışma isterseniz Baylar promosyon ile en hızlı ve uygun fiyatlarla çalışabilirsiniz.
Promosyon
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder